SEPTEMBER

Obsahový celok: Doma a v materskej škole

Témy:
1 – Naša trieda (mená detí, priestory MŠ)
2 – Ja a môj domov (poznatky o svojej rodine, svojom domove)
3 – Pracovné profesie (kto sa o nás stará v MŠ)
4 – Predmety dennej potreby, farebný svet (hračky, hygienické potreby, …)

Charakteristika obsahového celku: Na základe emocionálneho prežívania a reálnych podnetov pochopiť rozdiel medzi domovom a materskou školou. Navodiť radostnú atmosféru v triede, tešiť sa na spoločný pobyt v MŠ, zoznámiť sa s prostredím, vyjadriť pocity, dojmy, získanie relatívnej citovej samostatnosti, osvojovať si zručnosti k podpore osobnej pohody a pohody prostredia.

OKTÓBER

Obsahový celok: Jeseň – Pani bohatá

Témy:
1 – Bezpečnosť na ceste
2 – Čo nám jeseň prináša
3 – Ihličnaté a listnaté stromy a kríky
4 – Vitamíny zo záhradky (zber úrody)

Charakteristika obsahového celku: Rozlíšiť podľa typických znakov nové ročné obdobie – Jeseň. Postrehnúť a získať vedomosti a skúsenosti v dopranej výchove, vytvoriť si správne návyky.

NOVEMBER

Obsahový celok: Žijeme zdravo

Témy:
1 – V zdravom tele zdravý duch (telo, orgány, zdravie)
2 – Starostlivosť o svoje zdravie (návšteva u lekára, hygiena)
3 – Zdravá životospráva (potraviny, zdravá výživa, zdravý životný štýl)
4 – Ako plynie čas, časové vzťahy (ráno, obed, večer) 

Charakteristika obsahového celku: Oboznámiť sa s ľudským telom, spôsobom ochrany a podpory zdravia. Všímať si podstatné vlastnosti predmetov a javov, príčinné súvislosti prírodných a spoločenských javov a postupne chápať vzťahy medzi nimi.

DECEMBER

Obsahový celok: Voňavé sviatky

Témy:
1 – Tešíme sa na Mikuláša
2 – Vianočné sviatky – tradície, koledy
3 – Pečieme a varíme (suroviny)

Charakteristika obsahového celku: Zoznámiť deti s vianočnými zvykmi a ich symbolmi. Rozvíjať komunikačné schopnosti, posilňovanie prirodzených poznávacích citov, rozvíjanie kultúrno-spoločenských postojov, návykov, zručností, rozvíjanie spoločenského a estetického vkusu. Vytváranie radosti a veselého, pohybového a výtvarného spracovania témy, tradície.

JANUÁR

Obsahový celok: Studená pani Zima

Témy:
1 – Nový rok, zážitky z prázdnin a sviatkov
2 – Prišla zima – znaky ročného obdobia (vlastnosti snehu, športy)
3 – Zvieratá v zime (medveď, líška, vlk, zajac)
4 – Vtáky v zime (starostlivosť o vtáctvo)

Charakteristika obsahového celku: Spoznávať časové vzťahy jedného roka v spojitosti s konkrétnymi znakmi ročného obdobia. Osvojovať si poznatky o prírode a jej premenách. Vnímať ju ako rozmanitú a pozoruhodnú.

FEBRUÁR

Obsahový celok: Radujme sa, veseľme sa

Témy:
1 – Fašiangy (masky, oslavy, tradície)
2 – Profesie – čím budem?
3 – Technika okolo nás (domáce spotrebiče)
4 – Vlastnosti vecí okolo nás – čo sa z čoho vyrába

Charakteristika obsahového celku: Výrazovými prostriedkami rozvíjať vzťah k realite každodenného života. Osvojovať si elementárne poznatky, zručnosti, pohybové schopnosti, vytvárať pozitívny vzťah ku kultúre, vedieť tieto postoje vyjadrovať a prejavovať. Podporovať u detí hudobnú a výtvarnú fantáziu, zdokonaľovať jemnú motoriku. Osvojovať si zručnosti potrebné k jednoduchým činnostiam, uvedomiť si výhody techniky okolo nás – svet užitočných predmetov.

MAREC

Obsahový celok: Jar k nám letí

Témy:
1 – Marec mesiac knihy
2 – Nové ročné obdobie – jar
3 – Jarné kvety + izbové kvety, zelenina
4 – Dopravné prostriedky

ZÁPIS DO ŠKOLY (aktuálne vekovej kategórii)

Charakteristika obsahového celku: Naučiť sa používať literatúru pri spoznávaní sveta. Rozvíjať a citlivo vnímať krásu jarného obdobia. Objavovať rozmanitosť prebúdzajúcej sa prírody. Uplatňovať svoje poznatky o doprave a bezpečnom pohybe v cestnej premávke. Rozvoj psychických a fyzických zručností.
Získať pocit radostného očakávania vstupu do ZŠ.

APRÍL

Obsahový celok: Máme radi prírodu

Témy:
1 – Domáce zvieratá, mláďatá
2 – Hmyz – drobné živočíchy
3 – Tradície sviatkov jari – Veľká noc
4 – Tajomstvo lesa (ochrana a význam lesa)
5 – Neživá príroda

Charakteristika obsahového celku: uvedomovať si význam jarného obdobia, utvárať si silný citový vzťah k prírode, oboznamovať sa s domácimi zvieratami, oboznámiť deti s významom ľudských tradícií a zvykov daného ročného obdobia.

MÁJ

Obsahový celok: Všetko okolo nás

Témy:

1 – Môj domov, Bratislava – hl.mesto SR (mesto a dedina)
2 – Moja mama, moja rodina
3 – Tajomstvo vody, vodné živočíchy / rastlinstvo
4 – Odpadové materiály (triedenie, recyklácia)
5 – Cesta do vesmíru (hviezdy a planéty)

Charakteristika obsahového celku: Poznať mesto, kde žijem a rozdiel medzi mestom a dedinou. Uvedomovať si význam rodiny a z nej vyplývajúci pocit istoty, bezpečia a lásky. Upevňovať vzťah k prírode, voda, život okolo vody. Rozvíjať vedomosti o triedení odpadových materiálov a tým chrániť životné prostredie a rozvíjať tak environmentálne cítenie.